Η ιδέα για μένα γεννήθηκε στην τραπεζαρία της Τρανσυλβανίας, όταν ο Κωστής, με τη γνωστή σε όλους σοβαρότητα που τον διακρίνει, μου είπε :
“Πάκη μου, τώρα που το wrangleraki έγινε “international expedition vehicle”, πρέπει να οργανώσουμε ένα ταξίδι καλοκαιρινό…!”
Κατόπιν ωρίμου σκέψεως λοιπόν, καταλήξαμε σε ένα νησάκι για τον Αύγουστο, λίγο πιο μακρινό και δροσερό από τα δικά μας…
Το πρόγραμμα, σε γενικές γραμμές, έχει ως εξής :
ΗΜΕΡΑ | ΗΜ/ΝΙΑ | ΩΡΑ | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΧΙΛ/ΡΑ |
Παρασκευή | 12-Aug | 19:00 | Αναχώρηση από Αθήνα για Πάτρα | 220 |
22:00 | Άφιξη Πάτρα | |||
23:59 | Αναχώρηση από Πάτρα για Βενετία | |||
Σάββατο | 13-Aug | Όλη μέρα στο πλοίο για Βενετία | ||
Κυριακή | 14-Aug | 7:30 | Άφιξη στη Βενετία | |
9:00 | Αναχώρηση για Kassel – Ξενοδοχείο | 1,061 | ||
Δευτέρα | 15-Aug | 9:00 | Αναχώρηση για Hirtshals – Ξενοδοχείο | 784 |
Τρίτη | 16-Aug | 9:00 | Αναχώρηση από Λιμάνι Hirtshals για Seyðisfjörður | |
Τετάρτη | 17-Aug | Όλη μέρα στο πλοίο για Ισλανδία | ||
Πέμπτη | 18-Aug | 10:00 | Άφιξη στο Seyðisfjörður | |
ICELAND!!! |
||||
Τετάρτη | 31-Aug | 20:00 | Αναχώρηση από Seyðisfjörður | |
Πέμπτη | 1-Sep | 15:00 | Άφιξη στο Tórshavn – Faroe Islands | |
21:00 | Αναχώρη από Faroe Islands-Tórshavn για Hirtshals | |||
Παρασκευή | 2-Sep | Όλη μέρα στο πλοίο για Δανία | ||
Σάββατο | 3-Sep | 9:00 | Άφιξη στο Hirtshals | |
10:00 | Αναχώρηση από Hirtshals για Marktbreit – Ξεν/χείο | 1,046 | ||
Κυριακή | 4-Sep | 11:00 | Αναχώρηση από Marktbreit για Modena – Ξεν/χείο | 810 |
Δευτέρα | 5-Sep | 10:00 | Αναχώρηση από ξενοδοχείο για Ανκόνα | 249 |
16:00 | Αναχώρηση από Ανκόνα για Πάτρα | |||
Τρίτη | 6-Sep | 13:30 | Άφιξη Πάτρα | |
14:30 | Αναχώρηση για Αθήνα | 220 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 4,390 |
Λίγα λόγια για την Ισλανδία…
Η Ισλανδία βρίσκεται στο Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, λίγο νοτιότερα από τον Αρκτικό κύκλο. Σε αντίθεση με τη γειτονική Γροιλανδία, η Ισλανδία θεωρείται ότι ανήκει στην Ευρώπη και όχι τη Βόρειο Αμερική, αν και γεωλογικά το νησί δεν ανήκει σε καμία από τις δύο αυτές ηπειρωτικές πλάκες. Επίσης, λόγω πολιτιστικών, οικονομικών και γλωσσικών ομοιοτήτων, η Ισλανδία ομαδοποιείται με τις Σκανδιναβικές χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Η πιο κοντινή γη είναι η Γροιλανδία που απέχει 287 χλμ και τα νησιά Φερόε (420 χλμ.). Η κοντινότερη απόσταση από την ηπειρωτική Ευρώπη είναι 970 χλμ. από τη Νορβηγία.
Η Ισλανδία είναι το 18ο νησί σε έκταση στον κόσμο, και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη μετά τη Μεγάλη Βρετανία. Το κύριο νησί της Ισλανδίας καταλαμβάνει έκταση 101.826 τετρ. χλμ., ενώ η συνολική έκταση του Ισλανδικού κράτους είναι 103.000 τετρ. χλμ.. Από τη συνολική έκταση το 62,7% καταλαμβάνει η τούνδρα, το 14,3% αποτελείται από παγετώνες και λίμνες, ενώ μόνο το 23% έχει βλάστηση.
Η ακτογραμμή της Ισλανδίας με συνολικό μήκος 4.970 χλμ. έχει έντονο διαμελισμό με πάρα πολλά φιόρδ. Στις ακτές βρίσκονται και οι περισσότεροι οικισμοί, καθώς τα υψίπεδα του εσωτερικού της χώρας είναι ψυχρά, ορεινά και ακατοίκητα. Οι κύριες πόλεις είναι η πρωτεύουσα Ρέκιαβικ, το Κοπαβογκούρ (Kópavogur), το Χαφναρφγιόρντουρ (Hafnarfjörður), το Κεφλαβίκ και το Ακουρεΰρι .
Όπως είναι φυσικό, το κλίμα είναι ψυχρό και το 10% της έκτασης του νησιού είναι καλυμμένο από παγετώνες. Παρόλα αυτά, το Ρεύμα του Κόλπου περνάει από τις ακτές τις χώρας και κάνει το κλίμα κάπως πιο ήπιο. Τα καλοκαίρια είναι ξηρά και δροσερά, ενώ οι χειμώνες σχετικά ήπιοι, για το γεωγραφικό πλάτος της χώρας, και με αρκετά ισχυρούς ανέμους. Η μέση θερμοκρασία στην πρωτεύουσα Ρέυκιαβικ είναι 11˚C τον Ιούλιο και -1 °C το Φεβρουάριο.
Πηγή : Βικιπαίδεια
Οδηγώντας στην Ισλανδία.
Στην Ισλανδία το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου είναι χωματόδρομοι, όπου το όριο ταχύτητας είναι 80 χλμ/ώρα. Τα φώτα πορείας είναι υποχρεωτικό να είναι αναμμένα συνέχεια, μέρα – νύχτα, χειμώνα – καλοκαίρι. Ο καιρός είναι ιδιαίτερα ασταθής, ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά τους οποίους, σημειωτέον, δεν νυχτώνει ποτέ… Κατά συνέπεια, χρειάζεται λίγο προσοχή στις ώρες οδήγησης, διότι η μέρα είναι ατελείωτη! Η εκτός δρόμου οδήγηση σε μη οριοθετημένες διαδρομές, απαγορεύεται αυστηρά. Πολλοί δασικοί δρόμοι είναι δυστυχώς «απαγορευμένοι». Επιτρέπεται μόνο εντός συγκεκριμένων δασικών δρόμων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι, σύμφωνα με σχετικές ταξιδιωτικές οδηγίες, «τελείως αδιαπέραστοι» λόγω λάσπης (γιούπι!!!) και μέχρι τον Ιούλιο. Για πολλές δασικές διαδρομές υπάρχει συγκεκριμένη ημερομηνία κατά την οποία «ανοίγουν» και επιτρέπεται η διάσχισή τους, περί τα μέσα Ιουνίου με αρχές Ιουλίου. Οι περισσότερες για να ολοκληρωθούν απαιτούν τη διάσχιση ποταμών, οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. (Μπιμπέκο το νου σου…). Μέσα στο πρόγραμμά μας θα έχουμε αρκετές διανυκτερεύσεις εκτός, οπότε όποιος ενδιαφέρεται, θα πρέπει να έρθει με φουλ εξοπλισμό διαβίωσης.
Υ.Γ. Όποιος από την ομάδα θέλει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου ή με τη Ναυσικά.
Το ταξίδι στην Ισλανδία και μάλιστα με αυτοκίνητο αποτελεί για μένα όνειρο ζωής. Το πρόγραμμά σας μου φαίνεται υπέροχο. Οι ημερομηνίες μου κάνουν. Η φυσική μου κατάσταση πιστεύω ότι θα το αντέξει. Η βασική μου επιφύλαξη είναι το κόστος που φαντάζομαι θα είναι αρκετά υψηλό. Όπως και να’ χει, όπως και από όποιους και να πραγματοποιηθεί θα αποτελέσει κεφάλαιο και για την ομάδα. Χαίρομαι τον ενθουσιασμό σας! Τα λέμε από κοντά…
Παναγιώτη, το κόστος είναι υψηλό μεν, σε λογικά πλαίσια δε (κατά τη γνώμη μου), αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος του όλου εγχειρήματος. Και είναι, όπως το είπες, ταξίδι ζωής. Νομίζω πως αν τελικά τα καταφέρεις, θα κάνεις το καλύτερο δώρο πρώτα στον εαυτό σου και ύστερα σε μας που θα σε έχουμε παρέα.
Επίσης, ξέχασα να αναφέρω παραπάνω, πως όποιος τυχόν το αποφασίσει από τώρα (μέχρι το τέλος Φλεβάρη για την ακρίβεια), θα προλάβει έκπτωση 45% στο κόστος του πλοίου από και προς Ιταλία.
Ταξιδάρα!!
Η Ισλανδία είναι ένας ξεχωριστός πλανήτης. Εξαιρετικά αραιοκατοικημένη και με έκταση σχεδόν όση της Ελλάδας. Πρακτικά δρόμοι δεν υπάρχουν παρά μόνο στα παράλια. Είναι απόλυτο expedition field.
Αν πρόκειται να γίνει το ταξίδι στην ενδοχώρα (και όχι στα παραλιακά spots που πάνε οι -λίγοι- τουρίστες) πρέπει να το πάρετε πολύ στα σοβαρά.
Μη βασιστείτε στο γεγονός ότι είναι δυτικού τύπου χώρα. Είναι έρημος κυκλωμένη από ωκεανό, στον αρκτικό κύκλο. Χρειάζεται προετοιμασία ατόμων και οχημάτων πολύ προσεκτική.
Κυρίως χρειάζεται η σωστή νοοτροπία, από όλους όσοι ταξιδέψουν.
Δεν σας κρύβω ότι κάθε μέρα που περνάει, ψήνομαι και περισσότερο. Όχι τίποτε άλλο, αν πάτε χωρίς εμένα θα σκάσω από ζήλια!! Μιλάμε από κοντά για όλα.
(Eπιτρέψτε μου και ένα εγωϊστικό σχόλιο: Νιώθω περήφανος για την ομάδα και καμαρώνω. Οι λόγοι είναι, νομίζω, ολοφάνεροι σε όποιον καταφέρει να ξεκολλήσει από τον μικροεαυτό του.)
Θυμήθηκα κάτι άλλο. Την τελευταία φορά που είχα κοιτάξει το ταξίδι στην Ισλανδία υπήρχε νομίζω ένα θέμα με την διαθεσιμότητα του diesel. Νομίζω ότι δεν υπάρχει diesel και πρέπει να το φέρεις μαζί σου πληρώνοντας φόρο; Ή κάτι τέτοιο. Κωστή για ρίξ’ του μια ματιά.
Κάπου πρέπει να υπάρχει ένα post όπου ο Βλάσης είχε αναφέρει κάποια πράγματα για το ταξίδι της Ισλανδίας. Υπήρχε ένα θέμα με το κόστος του αυτοκινήτου στι φέρυ από τη Δανία στην Ισλανδία….
Πάντως είναί ένα ονειρικό ταξίδι…..
Δεν υπάρχει θέμα με τα καύσιμα.
To diesel και η βενζίνη στην Ισλανδία έχουν την ίδια τιμή, γύρω στο 1.4 €/λίτρο.
Όντως, το μεγαλύτερο κονδύλι του ταξιδιού είναι το κόστος του πλοίου μεταξύ Δανίας – Ισλανδίας. Όποιος θέλει από την ομάδα, ας μου στείλει στο charalambakis@otenet.gr το δικό του mail για να του στείλω έναν φάκελο με όλες τις λεπτομέρειες του ταξιδιού (ξενοδοχεία, εισιτήρια κλπ) καθώς και ακριβές κοστολόγιο.
Ρε παιδιά αυτός ο γελοίος που έχει αναλάβει την υπόθεση αυτή αρνείται να μου δώσει πληροφορίες σχετικά με τη μορφή των ενημερωτικών αρχείων που μου έστειλε. Τον εκθέτω λοιπόν δημοσίως και χαίρομαι που θα του ανοίξουν το επάγγελμα. Πάρτα Πάκη!
Γιάννη – Κωστή – Ναυσικά, θα χρειαστεί να φτιάξουμε μια παρουσίαση του expedition σε ψηφιακή μορφή. Ντίνο και Πάνο, θα χρειαστεί να βοηθήσετε.
Δε λέω μεγάλη κουβέντα, αλλά think big, πολύ “big” (άσχετα με το αν έρθω μαζί ή όχι).
Λεπτομέρειες από κοντά, δεν πρέπει να χαθεί καθόλου χρόνος.
Είμαι όλος αυτιά. Όποτε θέλετε συναντιόμαστε για τα περαιτέρω. Να σημειώσω μόνο ότι και η άδεια της Μαριέττας εγκρίθηκε, οπότε όλα είναι κομπλέ! Μέχρι τέλος της εβδομάδας το αργότερο, εμείς και το πλήρωμα του LR θα κλείσουμε τα εισιτήρια των πλοίων.
Μπορώ Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή την ερχόμενη βδομάδα! (Πάω χωριό αυτό το ΠΠΣΚΔ)
Αύριο έρχονται τα t-shirts και την Τρίτη θα έχω και το βιντεο της Τρανσιλβανίας!
Ο.Κ., κανονίζουμε κάτι για Πέμπτη βράδυ – μιλάμε τηλεφωνικά.