update 02/06ου :
Δοκιμής συνέχεια. Με υποστήριξη από ένα Land Cruiser της ομάδας, σήμερα ήταν καιρός να ανέβει λίγο η πίεση, πάντα όμως προσεκτικά και πιο ήρεμα απ’ ότι π.χ. οδηγώ το Wrangler.
Έχουμε λοιπόν κάποια πρώτα στοιχεία:
1. Το πίσω δεξί ημιαξόνιο έσπασε, σε ένα ανηφορικό “S” με λούκια. Από το σημείο περνάμε πάντα όταν πηγαίνουμε στην περιοχή για προπόνηση, γιατί έχει τεχνική έξοδο. Η ζημιά έγινε στην αρχή του “S”, πριν καν το όχημα προλάβει να φτάσει στο δύσκολο σημείο.
Τα 32άρια λάστιχα αντικειμενικά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα, αλλά μάλλον είναι too much για τα ημιαξόνια της Kia με 58:1 μείωση, ακόμη κι’αν είναι reinforced.
2. Νωρίτερα το Q-mobile έβγαλε χωρίς πρόβλημα μια ανάβαση με λούκια και φυτευτή πέτρα. Με τα δύο lockers ενεργοποιημένα και το κατάλληλο πάτημα, ανέβηκε χωρίς καθόλου φόρα. Πολύ καλά ως εδώ, κατεβαίνοντας όμως από το ίδιο σημείο έκανε απρόοπτα endo, το πίσω μέρος σηκώθηκε περίπου μισό μέτρο στον αέρα, όπως φαίνεται στην photo. Χρειάστηκε έλεγχος με το γκάζι για να κατέβει χωρίς θέμα.
Το σημείο αυτό δεν είναι από αυτά που κάνεις endo, ούτε άλλο όχημα της ομάδας έχει κάνει ποτέ…
Η ανάρτηση πρέπει απαραίτητα να βελτιωθεί αν το όχημα πρόκειται να μπαίνει σε τέτοια κομμάτια, για λόγους ασφάλειας.
Τα lockers του Αμοργιανού δούλεψαν και πάλι αψεγάδιαστα.
Το όχημα επέστρεψε πίσω στο εργαστήριο, όπου οι συντελεστές του εξετάζουν τα νέα δεδομένα. Το τι θα γίνει στο μέλλον, το ξέρουν μόνο εκείνοι!!
Αυτά προς το παρόν, μέχρι το Q-mobile να ξαναβγεί στο δρόμο. Ελπίζω να βοήθησα…
Mike
.
update 31/5ου:
Συνέχεια της δοκιμής.
Η καινούργια μετάδοση έχει δώσει στο όχημα παραπάνω δυνατότητες, οπότε τώρα φαίνονται τα όρια της ανάρτησης.
Οι δυνατότητες της εξαντλούνται νωρίς, στο μέλλον υπάρχει μεγάλο περιθώριο για εξέλιξη, αν αυτό είναι ζητούμενο.
Τα 32άρια βρίσκουν, σε βαθμό που υπάρχει κίνδυνος για ζημιά στα φτερά, χρειάζεται αρκετό τριμάρισμα ακόμη.
Όλα τα παραπάνω βέβαια παρατηρούνται σε σημεία στα οποία ένα νορμάλ Sportage δεν θα έφτανε.
Τα lockers εμπλέκονται, δουλεύουν και απεμπλέκονται απροβλημάτιστα. Η διαροή αέρα από το container σταμάτησε, προφανώς οι στεγανοποιητικοί δακτύλιοι δούλεψαν και “πάτησαν”.
Έντονος θόρυβος από το transfer, μόνο στο low. Δεν ξέρω αν είναι θέμα ρύθμισης ή αν τα γρανάζια έχουν ίσιο “πρόσωπο”. Ο θόρυβος είναι εντονότερος απ’ότι σε άλλα, καθαρά αγωνιστικά transfer.
Κανένα πρόβλημα αντοχής ή υπερθέρμανσης στη μετάδοση, μέχρι τώρα.
Η δοκιμή δεν έχει φτάσει ακόμη σε μεγάλη καταπόνηση/δυσκολία.
Mike
.
update 29/05ου:
Πρώτη (light) δοκιμή εκτός δρόμου σήμερα.
Η βελτίωση στο transfer έχει κατεβάσει το crawl ratio στο 58:1 σύμφωνα με τον Γιώργο, νούμερο που βάζει το Q-mobile στη σφαίρα των “σοβαρών” οχημάτων. Οι ευεργετική επίδραση αυτής της βελτίωσης φαίνεται με το καλημέρα, εκτός δρόμου.
Τα 32άρια βρίσκουν, παρά το τριμάρισμα. Χρειάζεται περισσότερο lift ή περισσότερο τριμάρισμα, καλύτερα το δεύτερο.
Μικρή απώλεια από το container του αέρα για τα lockers, που όμως δεν επηρεάζει την σωστή λειτουργία τους.
Στην άσφαλτο, μέχρι την τελική του, επιβεβαιώνεται η απουσία θορύβων ή κραδασμών.
Όλα καλά μεχρι στιγμής, θα χρειαστεί αρκετός καιρός για ολοκληρωμένο συμπέρασμα.
Mike
.
28/05ου
Μετά από πολλούς μήνες, το Q-mobile σήμερα βγήκε από το εργαστήριο του Αμοργιανού και ήρθε στα χέρια μου για δοκιμή.
Απ’όσο γνωρίζω, πρόκειται για το πιο εξελιγμένο Sportage στην Ελλάδα. Αυτό που το κάνει ίσως μοναδικό είναι το ότι δεν είναι ένα custom όχημα με εξωτικό κόστος και στόχο τις απόλυτες επιδόσεις, αλλά ένα custom όχημα με στόχο την all-round χρηστικότητα, τις σοβαρές εκτός δρόμου επιδόσεις και το λογικό κόστος. Πρωτότυπη προσέγγιση, συνήθως όταν ζητάμε all-round χρηστικότητα και λογικό κόστος παίρνουμε ένα ικανό όχημα και κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερες μετατροπές. Το project πάντως έχει προσεγγιστεί με σοβαρότητα και αγάπη και είναι πολύ ενδιαφέρον.
Περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να πει ο ιδιοκτήτης του, εγώ το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η επιθυμία του Γιώργου να είμαι αυτός που θα το δοκιμάσει δείχνει ότι είναι πραγματικά αποφασισμένος να φτιάξει κάτι που θα αντέχει. Γιώργο, ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, ελπίζω το αποτέλεσμα των δοκιμών να είναι αυτό που περιμένεις!!
Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει η πλήρης απουσία κραδασμών και θορύβων από την μετάδοση, πολύ σημαντικό για όχημα με τόσες βελτιώσεις, αλλά και κάποιες επιφυλάξεις για την λειτουργία της ανάρτησης, φυσικά τίποτα τελικό…
Νεότερα σύντομα, ελπίζω σε 5-6 ημέρες να υπάρχουν τα πρώτα στοιχεία.
Mike Miskis
George, καλοριζικο…!!!
Θέλω να πιστευω οτι επιτελους θα χαρεις το “project” αυτο που τοσο καιρο επιμελως και επισταμενως κυνηγας και που σου εχει στερησει την χαρα της εκτος δρομου οδηγησης μεχρι να ολοκληρωθει!
Mike, καλη διασκεδαση…!!!
Καλα αποτελεσματα!
Mike εγώ σε ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις να δοκιμάσεις το KIA. Ελπίζω το αποτέλεσμα να αντικατοπτρίσει την προσπάθεια που έγινε και να αποτελέσει ένα όχημα αντάξιο των υπολοίπων της ομάδας, το οποίο να ακολουθεί, ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ, στις δραστηριότητες και τα ταξίδια!!!
Ιάκωβε σε ευχαριστώ για τις ευχές σου. Πραγματικά έχω στερηθεί τη χαρά της εκτός δρόμου οδήγησης για πολύ καιρό, όμως έχω γευτεί τη χαρά της συνοδήγησης. Άντε η σειρά σου τώρα…
Παρακάτω συνοψίζω τις κύριες μετατροπές που έγιναν στο αυτοκίνητο.
•Ανάρτηση
Ελατήρια custom made εμπρός και πίσω
Αμορτισέρ Εμπρός: KYB
Πίσω: Procomp MX-6 Ρυθμιζόμενα
• Λάστιχα 235/85/16 BF Goodrich Mud Terrain
• 5,2 R&P Custom made
• Front and Ρear Αir Lockers made by Amorgianos
• 3:1 low gear ratio (custom made gears)
• Reinforced rear half shafts
• Reinforced cv joints
• Custom made μπροστινά ημιαξόνια από ειδικό χάλυβα με διπλή θερμική επεξεργασία
• Ποδιές από ισχυρό κράμα αλουμινίου 6mm
• Αντικατάσταση του εργάτη και της βάσης. Η βάση έγινε πιο ελαφριά και στη θέση του KEW 8000 μπήκε ο Warn 9.5 ti με συνθετικό σχοινί και γλύστρα από αεροπορικό αλουμίνιο.
• Αντικατάσταση του δίσκου, πλατώ και βολάν με ενισχυμένα
• Εγκατάσταση διπλού αεροσυμπιεστή, με αεροθυλάκιο για τα lockers, αλλά και για φούσκωμα ελαστικών
• Όλα τα πνευματικά συστήματα είναι heavy duty της Rexroth
Κοιτάζοντας προς τα πίσω, είδα ότι αυτό το πρότζεκτ ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2006!!! Η αλήθεια είναι ότι όταν ξεκίνησε, δεν περίμενα ότι θα κόστιζε τόσο πολύ σε κόπο και χρόνο. Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο φτιάχτηκε 600 χλμ μακρυά, δημιούργησε αρκετές δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις και απαίτησε ατελείωτες ώρες στο τηλέφωνο και πολλά MB σε e-mail. Εάν με ρωτήσει κάποιος, ‘εάν τα ήξερα αυτά εκ των προτέρων τι θα έκανα’, θα δυσκολευτώ να απαντήσω.
Σε αυτό το πρότζεκτ βοήθησαν αρκετοί άνθρωποι, άμεσα ή έμμεσα, τους οποίους θα ήθελα να ευχαριστήσω κατά σειρά.
Τον Μιχάλη Θεολογίτη (Amorgiano) για την άψογη ποιότητα της δουλειάς του, αλλά και για την εκπλήρωση όλων των ιδιαίτερων ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ απαιτήσεών μου.
Το συνάδελφο Dr. Spiros Kombogianis για τη βοήθειά του και τις γνώσεις του πάνω στα γρανάζια, τους χάλυβες και τις θερμικές κατεργασίες.
Τον Στέργιο Μπουδούρη για τη βοήθεια στην προσαρμογή των ελαστικών
Το μηχανουργείο ELVINBA στη Χαλκίδα, για τη συνεισφορά του στην κατασκευή του ενισχυμένου δίσκου-πλατώ-βολάν.
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ, που με στήριξε αλλά και με ανέχτηκε, όλον αυτό τον καιρό που δεν είχα αυτοκίνητο.
Περισσότερες λεπτομέρειες και φωτογραφίες σε εκτενές άρθρο μαζί με τις εντυπώσεις από τις δοκιμές.
Καλοδούλευτο και καλοτάξιδο George!!…
Qαλορίζικο, Qαλοτάξιδο! Χαρά “ς” το Qουράγιο σου! ΜαQάρι να δουλέψουν όλα Qαλά και να το Qατευχαριστηθείς!
Kαλορίζικο Γιώργο!!!
Να ετοιμάζω νέο logo; QIA
Καλοτάξιδο και καλοδούλευτο Γιώργη… άντε να μας δώσεις κι εμάς καμιά βόλτα!!!
Πρόσθεσα την κατηγορία “Παρουσιάσεις – Δοκιμές”…
Ευχαριστώ όλους για τις ευχές. Ντινάρα άσε το δημιουργικό σου πνεύμα ελεύθερο!!!
Mike η αξιολόγησή σου είναι καταπληκτική!!! Thanks again.
Τα γρανάζια του transfer είναι ‘μετωπικά υπό κλίση’ και το πάτημά τους είναι καλό. Ο θόρυβος ωφείλεται στην τραχύτητα της επιφάνειας. Δυστυχώς δεν υπήρχε η δυνατότητα για τελικό φινίρισμα (ρεκτιφιέ). Πιστεύω ότι θα βελτιωθεί λίγο όσο θα περνάει ο καιρός και θα ‘στρώσει’ η επιφάνεια. Αυτό που μάλλον δύσκολα θα βελτιωθεί είναι ο θόρυβος όταν φρενάρει με τον κινητήρα, επειδή τα γρανάζια δεν είναι υπό φορτίο.
Σχετικά με την ανάρτηση, εμφανίστηκε στον ορίζοντα, από το πουθενά, μια πιθανή λύση, η οποία αν προκύψει θα είναι έκπληξη από ΌΛΕΣ τις απόψεις. Πιθανόν αύριο να ξέρω. Λαμβάνοντας πάντα υπ’όψιν τους περιορισμούς από τα διπλά ψαλίδια μπροστά και το cross member πίσω.
Τρομερή αγωνία! Mike όταν θα δοκιμάσεις τα 80 km με κοντά πες να είμαι εκεί!
Beautyfuuuul….
Πάει αυτό….άλλο τώρα!
Τι απέγινε το Q Mobile;
Τα εργοστασιακά ημιαξόνια δεν επαρκούν. Θα γίνουν άλλα, από ενισχυμένο υλικό και με μεγαλύτερο spline (30) με διάμετρο 33,3mm.
Επίσης θα γίνει λίγο μεγαλύτερο body lift, και το απαιτούμενο τριμάρισμα, για να μην βρίσκουν τα λάστιχα.
Επίσης διαπιστώθηκε ανεπάρκεια της μπροστινής ανάρτησης. Και εκεί θα γίνει μια βελτίωση με πιο σκληρό αμορτισέρ.
Αυτά προς το παρόν.
Η συνέχεια εδώ: http://nomad.gr/news/?p=2195