Η δαιμονοποίηση της ιδιοκτησίας.

9649005-satisfaction-guarantee-label

Μπορεί κάποιος να απαντήσει αν τελικά ισχύει ή όχι η επιβολή ετήσιου “φόρου πολυτελείας” ίσου με το 10% της τεκμαρτής δαπάνης στα οχήματα άνω των 2000cc?

Αν πρόκειται για αστείο, είναι κακόγουστο, μιας και ήδη τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, ο διπλασιασμός του φόρου στα καύσιμα, τα τεκμήρια κλπ έχουν σαν αποτέλεσμα την απώλεια στοιχίσει 50.000 θέσεων εργασίας και την μείωση των εσόδων του κράτους από τα αυτοκίνητα, λόγω της κατακόρυφης πτώσης του κλάδου.

Αν πρόκειται για γεγονός -το οποίο τυχαία ανακοινώθηκε αμέσως μόλις έληξε η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας- πρόκειται για την οριστική ταφόπλακα μιας ολόκληρης κατηγορίας οχημάτων αλλά και για ένα ακόμη εντελώς αντιαναπτυξιακό μέτρο που θα ενισχύσει και άλλο την ύφεση.

Mike Miskis

 


27 Comments to “Η δαιμονοποίηση της ιδιοκτησίας.”:
  1. Dinos says:

    Το έβαλε ο Στέλιος στο Facebook.
    http://www.capital.gr/tax/News_tax.asp?id=1705993

  2. stelios says:

    Δυστυχώς Μιχάλη πρέπει να είναι αλήθεια… Τελευταία στιγμή (ως συνήθως) το πρόσθέσαν στο φορολογικό νομοσχέδιοο που ψήφισαν!
    Διάβασε και αυτό και θα καταλάβεις περί των ΑΛΗΤΩΝ που μας κυβερνάνε!
    http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4781667&wordsinarticle=%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%3B%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF

  3. Q says:

    Δυστυχώς η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί, οδηγεί σε τέτοιου είδους αποφάσεις. Το θέμα είναι να δούμε τι κρύβεται πίσω από αυτό. Αυτοί που μας κυβερνάνε τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει τα πάντα για να κάνουν την Ελλάδα μια χώρα που ΔΕΝ παράγει. Εκτός από αυτοκίνητα, τηλεοράσεις, πετρέλαιο κλπ εισάγουμε ακόμη και …ντομάτες, πατάτες, ρύζι, φακές, φάβα Σαντορίνης!!! και πολλά άλλα. Φυσικά αυτό βόλευε όλους. Τους πολιτικούς μας που μοίραζαν αφειδώς δανεικά χρήματα, τον παραγωγικό ιστό της χώρας που ναρκώθηκε έχοντας ‘εύκολο’ χρήμα και φυσικά το δημόσιο το οποίο μεγάλωσε και αδρανοποιήθηκε. (εάν ήταν ποτέ δραστηριοποιημένο) Βλέπετε η ροπή προς το εύκολο είναι κατηφόρα ενώ το να δουλεύεις και παράγεις είναι ανηφόρα…..
    Φτάσαμε λοιπόν σε ένα σημείο όπου το εμπορικό ισοζύγιο να είναι τραγικό και φυσικά μη διαχειρίσιμο. Οπότε οι κυβερνώντες είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε μέτρα για τη μείωση των εισαγωγών ή σε μέτρα για την ‘αύξηση της ανταγωνιστικότητας’ και των εξαγωγών. Το πρώτο είναι το εύκολο και το άμεσο. Το δεύτερο απλά θέλει δουλειά και φυσικά κανένας δεν θέλει να δουλέψει ειδικά όταν τα αποτελέσματα είναι μακροπρόθεσμα και πιθανότατα να τα καρπωθεί ο επόμενος.
    Επειδή όμως στο χώρο του παγκόσμιου εμπορίου υπάρχουν κανόνες δεν είναι δυνατόν να επιβληθούν κανόνες περιορισμού των εισαγωγών. Οπότε με τους έμμεσους φόρους και τις έκτακτες εισφορές προσπαθούν να μειώσουν τις εισαγωγές αυτοκινήτων και καυσίμων ώστε να βελτιωθεί το ισοζύγιο.Κατ’ επέκταση να μειωθεί το βιοτικό επίπεδο όλων μας. Άρα οι πολιτικοί μας έχουν γνώση των μαθηματικών γυμνασίου που χρειάζονται για να υπολογίσουν ότι ανεβάζοντας τα τέλη κυκλοφορίας 20% δεν θα ανέβουν τα έσοδα 20% ή αντίστοιχα με το φόρο στα καύσιμα.
    Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες σε βαθμό που θεωρώ ότι όσοι εξάγουν φτάνουν να γίνουν γραφικοί. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι τεράστιες και από έξω αλλά κυρίως από μέσα. Εάν ρωτήσουμε ένα εξαγωγέα τι θα ήθελε από το κράτος, θα σου πει απλά να μην του βάζει εμπόδια και να τον αφήσει να δουλέψει.
    Μέσα από αυτά θα περίμενε κανείς να υπάρχουν αλλαγές, να γίνουν γρήγορες κινήσεις, να αλλάξει κάτι. Όμως τίποτα δεν γίνεται προς την σωστή κατεύθυνση γιατί απλά θέλει δουλειά. Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Το 1992 υπογράφηκε η σύμβαση για το Βενιζέλος η οποία αναθεωρήθηκε το 1993. Δηλαδή το 1992 ξέρανε ότι σε 7 χρόνια η έκταση του Ελληνικού θα απελευθερωνόταν. Θα μπορούσε να γίνει ένας σχεδιασμός αξιοποίησης από την επόμενη κιόλας μέρα. Όμως τίποτα δεν έγινε, και φτάσαμε σήμερα 21 χρόνια μετά να συζητάμε ακόμα πως θα γίνει η αξιοποίηση του ακριβότερου ακίνητου στον πλανήτη….
    Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά (ολυμπιακά ακίνητα κλπ) και η λίστα δεν τελειώνει.

    Μάικ συμφωνώ απόλυτα με αυτά που έγραψες στο ‘έσω’ Ταυτίζονται απόλυτα με τις απόψεις μου.

    Το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε. Παραδινόμαστε ή αντιστεκόμαστε? Ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό?
    Προσωπικά πιστεύω ότι οι αξίες που οι nomads πρεσβεύουν αλλά και η αξία που δίνουν στην ζωή μας είναι πάνω από όλα. Δεν θα ήθελα να κάνω πίσω. Εξαντλώντας τα όρια της νομιμότητας και της αντοχής μου θα προσπαθήσω…….

  4. stelios says:

    UPDATE

    Απαλλάσσονται από τον φόρο πολυτελείας τα σκάφη αναψυχής:
    http://www.gazzetta.gr/koinonia/article/361568-mprabo-magkes-skafi-anapsyxis-xoris-foro-polyteleias

    Κατασκευαστές κατά του φόρου πολυτελείας στις πισίνες:
    http://www.naftemporiki.gr/finance/story/514197

    Σε λίγο θα βγούν και αυτοί που έχουν αεροσκάφη να ζητήσουν εξαίρεση και τελικά θα μείνουμε εμείς με τα τετρακίνητα που έχουν πολλά κυβικά να πληρώνουμε…

  5. Mike Miskis says:

    Τη λογική πίσω από αυτό το μέτρο, τη βλέπει κανείς να μας την εξηγήσει?

    π.χ. Για το όχημα μου, το οποίο όταν το αγόρασα πλήρωσα τον υπέρογκο φόρο ταξινόμησης και τον φπα, δίνοντας ήδη περισσότερα χρήματα στο κράτος απ’ότι στο όχημα (αφού η τιμή τέτοιων οχημάτων είναι στην Ελλάδα πολύ υψηλότερη απ’ότι στο εξωτερικό), το οποίο για να έχω το δικαίωμα να το κυκλοφορώ πληρώνω 2 βασικούς μισθούς ετησίως σε τέλη, άλλους 2 σε ασφάλεια και τέλος κάθε φορά που βάζω καύσιμα δίνω τον αναλογούντα φόρο καυσίμου στο κράτος, τώρα θα πρέπει επιπλέον όλων αυτών να πληρώνω άλλους 3-4 βασικούς μισθούς ετησίως?

    Συμπέρασμα: Πωλείται JK CRD Unlimited σε άριστη κατάσταση και με πολλά extra!! Παρακαλώ μόνο σοβαρές προτάσεις 🙂

  6. Q says:

    Η λογική είναι απλή. Μειώνω την κατανάλωση σε εισαγόμενα προϊόντα, καύσιμα, αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αναλώσιμα.
    Αδιαφορώντας φυσικά για οποιαδήποτε παράπλευρη απώλεια…..

  7. Q says:

    Ή εισπράτω φόρους, τους οποίους διαχειρίζομαι όπως θέλω και πίνω στην υγεία του κορόιδου…..

  8. Mike Miskis says:

    Έτσι είναι, και μειώνεται ο κύκλος εργασιών ενός ολόκληρου κλάδου, άρα μειώνεται κι’άλλο το ΑΕΠ, δηλαδή βαθαίνει η ύφεση, αυξάνεται η ανεργία κλπ.

    Την αντίσταση πως την ορίζουμε? Πληρώνοντας όσα μας αναγκάζουν να πληρώσουμε? Από το ’09 και μετά χτυπάνε ΜΟΝΟ όσους δεν μπορούν να αντιδράσουν, την ίδια στιγμή που όσοι έχουν τον τρόπο να κρυφτούν, δεν έχουν υποστεί την παραμικρή ζημιά.

    Για τους Nomads, Γιώργο πιστεύω ότι το ίδιο (ή σχεδόν το ίδιο) καλά μπορεί να υπηρετήσει την ομάδα ένα όχημα που εμπίπτει στα φοροεισπρακτικά αυτά μέτρα, με ένα που δεν εμπίπτει (π.χ. ένα ντηζελοκίνητο Pickup ή ένα Land Rover ή Land Cruiser 10-12 ετών).

  9. Dinos says:

    Παραδινόμαστε ή αντιστεκόμαστε;

    Είμαστε χαμένοι, με δική μας επιλογή, και τίποτα δείχνει αναστρέψιμο. Είμαστε παραδομένοι, εγκλωβισμένοι. Αγωνιώ για μια χαραμάδα ελπίδας. Όσα λέμε τώρα τα ξέραμε, όσα μας βόλεψαν τα εκμεταλλευτήκαμε, ποιός θα βγάλει το φίδι; Το “παραδινόμαστε” το ζήσαμε, το “αντιστεκόμαστε” δεν μας το έμαθε κανείς. Άντε να δούμε τι άλλο θα δούμε.

  10. Q says:

    Τα άνω των 10 ετών δεν εμπίπτουν στα φοροεισπρακτικά μέτρα?

  11. Mike Miskis says:

    Γιώργο, τα άνω των 10 ετών εμπίπτουν στα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Δεν έχουν όμως τεκμήριο, ούτε καλούνται να πληρώσουν φόρο πολυτελείας. Εγώ το πουλάω, το εννοώ.

    Ντίνο, πόσο δίκαιο έχεις… Πως μπορεί κανείς να αντισταθεί?

    Οι παλιοί λένε “χωρίς να σπάσεις αυγά, δεν κάνεις ομελέτα”. Γίνεται αντίσταση χωρίς βία? Και μήπως όλοι αυτοί που φωνάζουν για αντίσταση δεν είναι τίποτα παραπάνω από έμποροι ελπίδας?

  12. stelios says:

    Και εγώ το πουλάω! Αλλά πως θα τα πουλήσουμε αφού κανείς δεν αγοράζει τέτοια οχήματα πλέον; Εκτός και αν τα δώσουμε σε αρκετά χαμηλότερη τιμή, οπότε πάλι χαμένοι είμαστε…
    Μιχάλη έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες “Από το ’09 και μετά χτυπάνε ΜΟΝΟ όσους δεν μπορούν να αντιδράσουν, την ίδια στιγμή που όσοι έχουν τον τρόπο να κρυφτούν, δεν έχουν υποστεί την παραμικρή ζημιά.” Είναι δειλοί όμως και ξεφτίλες και αλήτες και άχρηστοι στην τελική που ΄δεν μπορούν να βρούν αυτούς που κρύβονται!
    Εγώ τη μόνη αντίσταση που μπορώ να σκεφτώ είναι να τα πουλήσω όλα και να φύγω από αυτή τη χώρα ώστε να τους στερήσω το οποιοδήποτε εισόδημα από εμένα.

  13. Dinos says:

    Στέλιο πόσο νομίζεις ότι θα πιάσει το χρυσούλι στο Ιράκ?

  14. Q says:

    Στο Ιράν πάντως κυκλοφορούσαν πολλά!!!!

  15. stelios says:

    Υπολογίζω το χρυσούλι να πιάσει 25,000 USD το πολύ. Αλλά πως θα το εξάγω από Ελλάδα;

  16. Dinos says:

    Τι εννοείς, μήπως να στο φέρω εγώ?

  17. stelios says:

    Όχι, εννοώ τι διαδικασία χρειάζεται για να πουλήσεις αυτοκίνητο εκτός Ελλάδας. Σου επιστρέφουν κάποιο ποσοστό του φόρου που πλήρωσες όταν το αγόρασες; (Γέλια στο ακροατήριο!) Παίρνει κάποια βεβαίωση ότιι το έβγαλες α<πό τη χώρα για την εφορία; Κλπ, Κλπ…

    Αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι ότι κάθε φορά χτυπάνε τα πολλά κυβικά! Υπάρχουν πολλά οχήματα που έχουν ίση ή μεγαλύτερη τιμή πώλησης αλλά λιγότερα κυβικά και έτσι δεν φορολογούνται το ίδιο, ούτε έχουν το ίδιο τεκμήριο. Για παράδειγμα το Audi TT coupe 2.0 TFSI S TRONIC κοστίζει 58,350€ όσο και το τρίπορτο Land Cruiser 120 4.0L luxury. Ε, λοιπόν το Audi έχει τεκμήριο 8,800€ και φόρο πολυτελείας 5% Χ 8,800 = 440€ ενώ το L/C έχει τεκμήριο 29,800€ και φόρο πολυτελείας 10% Χ 29,800 = 2,980€!!! ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ;;;

  18. Dinos says:

    Ξύπνιοι οι γερμαναράδες…

  19. Q says:

    Στελλάκο, εγώ σου έχω μια καλύτερη πρόταση!
    Όσο είσαι στο Ιράκ, στέλνεις το χρυσούλι στην Tuff. Εκεί ο Μισκής αναλαμβάνει να στο ‘περιποιηθεί’
    …………………………………………………………………………………………………….

    Έρχεσαι το Πάσχα με άδεια, παίρνεις την Όλγα (και τα παιδιά?), το χρυσούλι έτοιμο και πάμε το Balkan trek!!
    Στην επόμενη άδεια πάμε ένα Ταυρωπό! κοκ
    Αφού θα το έχεις ευχαριστηθεί, δεν θα χρειάζεται να σκας για κάτι που θα πληρώσεις το 2014 και θα το κάνεις και διακανονισμό!
    Αφού δεν μπορείς να το αποφύγεις, τουλάχιστον απόλαυσέ το όσο πιο πολύ μπορείς……
    Εάν το έχεις στο γκαράζ τότε θα στεναχωριέσαι περισσότερο.
    (μην ξεχάσεις όταν το στείλεις στην Tuff να βάλεις στο ντουλαπάκι και την ….πιστωτική κάρτα!)

  20. Mike Miskis says:

    (μην ξεχάσεις όταν το στείλεις στην Tuff να βάλεις στο ντουλαπάκι και την ….πιστωτική κάρτα!)

    Ε βέβαια, μη ξεχνάς ότι θα μου έρθει κι’εμένα φόρος πολυτελείας 😎

    Παιδιά, δεν προλαβαίνω να απαντάω σε τηλεφωνήματα ανθρώπων που ενδιαφέρονται να αγοράσουν το JK μου. Η αγορά γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση μετά τα τελευταία μέτρα της κυβέρνησης 😀 😀

  21. Musashi says:

    ‘Ηρεμα παιδιά. Mike ξεκινα αυτό που είπαμε και όλα θα γίνουν καλύτερα!!

  22. Musashi says:

    Καιρός για αυτοκίνητα δεκαετίας! LC 80?

  23. stelios says:

    Αγγελίες από car.gr

    Toyota Land Cruiser ’88- € 6.000 (Συζητήσιμη).
    Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό με καινούργια λάστιχα και αναρτήσεις με αγροτική άδεια και ΑΜ πινακίδες και χωρίς τέλη κοικλοφορίας και κτέο.
    http://www.car.gr/classifieds/cars/view/3196498/

    Toyota Land Cruiser HDJ 80 VX TURBO ’93- € 1 (Συζητήσιμη)
    Άριστη κατάσταση, στο αυτοκίνητο έχει γίνει γενική ανακατασκευή με γνήσια ανταλλακτικά ΤΟΥΟΤΑ….
    http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2959909/

    Ειδικά με το τελευταίο, κολλησα!
    Toyota Land Cruiser ARCTIC TRUKS AT35 ΜΟΝΑΔΙΚΟ ’04- € 11.999
    http://www.car.gr/classifieds/cars/view/3203302/

  24. Mike Miskis says:

    Μιχάλη, δεν ξέρω. Κάτι με κρατάει από το να κάνω αυτό που συζητήσαμε, σαν προαίσθημα. Μπορεί να είναι και απλά ταμπού.

    Στέλιο, βλέπω τα pick up σαν μονόδρομο – εκτός φυσικά από τη λύση “πληρώνω σαν @#^%& και το κρατάω” στην οποία βρίσκομαι προς το παρόν αναγκαστικά.

    Τώρα, για όχημα δεκαετίας και βάλε (π.χ. 80άρι, GQ κλπ), σαφώς και στο overland είναι στο στοιχείο τους, μπορούν να μεταφέρουν φορτίο κλπ, αλλά πρέπει να ρίξεις πολλά χρήματα σε πλήρη ανακατασκευή, για να πεις ότι για κάποια χρόνια θα είναι αξιόπιστο. Εκτός αν δεν σε πολυνοιάζει να γυρνάει 9 φορές στις 10 με την ΕΛΠΑ 🙂 αλλά στις χώρες που σκοπεύουμε και…ελπίζουμε να πάμε, δεν παίζει αυτή η εναλλακτική, το οχημα πρέπει να είναι αξιόπιστο και να μπορεί να κουβαλήσει φορτίο.

    Ποιος μας λέει ότι του χρόνου π.χ. δεν θα βγάλουν έναν καινούργιο φόρο με βάση τις εκμπομπές ρύπων? Θα είναι και “οικολογικός φόρος”, δεν θα μπορεί κανείς να διαμαρτυρηθεί, και θα κλαις τα χρήματα που έχεις ρίξει στην ανακατασκευή.

  25. vlassis says:

    Mike μηπως να δουμε ποιο σοβαρα την “αλλη ” λυση?

  26. Mike Miskis says:

    Τελικά όχι μόνο ισχύει, αλλά ισχύει και αναδρομικά!

    Μου ήρθε ο φόρος για ολόκληρο το 2012 και του χρόνου θα έρθει ο φόρος για όσους μήνες του 2013 είχα ακόμα το JK πριν το πουλήσω.

    Στέλιο, φαντάζομαι την χαρά σου με το ραβασάκι για το LC 🙂 🙂

  27. stelios says:

    Μιχάλη μου, έχω πια απελπιστεί με αυτή την κατάσταση. Ειλικρινά θα προτιμούσα να φορολογούμαι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, ακόμα και αν έχει περισσότερη φορολογία. Αλλά, να γνωρίζεις από πριν τι ισχύει ώστε να μπορείς να κάνεις το κουμάντο σου. Εδώ άλλα λέμε σήμερα, άλλα θα πούμε αύριο και άλλα μεθαύριο! Και το χειρότερο είναι το αναδρομικό της υπόθεσης. Επειδή δεν τους βγαίνουν τα νούμερα, βάζουν αναδρομικά τους φόρους.
    Βλέπω όμως ότι είμαι ο μ@λ@κ@ς της υπόθεσης διότι ήθελα να είμαι νόμιμος! Έτσι αγόρασα βενζίνοκίνητο. Αν είχα πάρει το πετρέλαιο, και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας θα πλήρωνα, και λιγότερο φόρο πολυτελείας θα πλήρωνα, και λιγότερη κατανάλωση θα είχα… Μ’έφαγε η νομιμότητα…
    Κατέθεσα και εγώ τις πινακίδας και θα πάρουν τα ……………. μου του χρόνου!

You must be logged in to post a comment.