Το αγαπημένο μας νταλικάκι, το νομαδικό JK CRD Unlimited, ανήκει πλέον σ’ έναν ευτυχισμένο καινούργιο ιδιοκτήτη.
(Βάλια Κάλντα – Οκτώβρης 2011)
Λόγω της στοχοποίησης των οχημάτων της κατηγορίας στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια, η απόφαση ήταν μονόδρομος. Από την στιγμή που υπάρχει η απόλυτα νόμιμη εναλλακτική ενός 4Χ4, τουλάχιστον ισάξιου με το JKU στο ρόλο του του οχήματος εργασίας, με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος χρήσης. Ακόμα και το καύσιμο σε ένα επαγγελματικό όχημα αναγνωρίζεται ως δαπάνη. Οπότε, για τα δικά μου μέτρα και σταθμά, η επιλογή ήταν προφανής.
(Malancrav – Transylvania – 2011)
Όπως και το Golden Eagle πριν απ’ αυτό, όπως και το Land Cruiser πριν το Golden Eagle, έτσι κι’ αυτό έφυγε νωρίς, πριν παλιώσει. Πριν αισθανθούμε ότι το χαρήκαμε και πάμε για το επόμενο.
Αυτό όμως που δυσκόλεψε περισσότερο τη διαδικασία ήταν το γεγονός ότι το JK είναι ταυτισμένο με μια υπέροχη περίοδο στη ζωή μας. Με αυτό ήρθαν τα κορίτσια σπίτι από το Ιασώ. Με αυτό κάναμε τα πρώτα μας ταξίδια σαν οικογένεια, στη Βάλια Κάλντα, στα Άγραφα και βέβαια το αξέχαστο overland στην παγωμένη Τρανσυλβανία… Αλλά είπαμε, αυτοπειθαρχία και απόφαση – βράχος 🙂 Προσωπικά το πήρα κάπως ελαφρά, έχοντας κάνει εδώ και μήνες ζουμ στο επόμενο φορτηγό, αλλά και σκεφτόμενος την εξέλιξη του αγωνιστικού.
Τα 5 χρόνια συμβίωσης με το JK μου έμαθαν πολλά, επιβεβαίωσαν αρκετές απόψεις μου και αναθεώρησαν άλλες τόσες.
(Οκτώβρης 2008: Μόλις αγορασμένο, φεύγοντας για το trophy της Θεσσαλονίκης)
(Γενάρης 2011 – στα δαιδαλώδη μονοπάτια της Τρανσυλβανίας)
Ένα από τα πράγματα που εμπεδώθηκαν αυτά τα χρόνια είναι η πεποίθηση μου πως η επιτυχία ενός project δεν βρίσκεται ποτέ στην υπερβολή. Αντίθετα, βρίσκεται στην σωστή αρχική στόχευση. Για παράδειγμα, ή θα έχεις όχημα για να σε ταξιδέψει, όπου υπάρχει δρόμος, πίστα ή έστω ένα παλιό μονοπάτι, ή θα έχεις όχημα αποκλειστικά για extreme sports εκεί που δεν υπάρχει ούτε δρόμος, ούτε μονοπάτι. Αν προσπαθήσεις να έχεις και τα 2 σε 1, στην καλύτερη περίπτωση καταλήγεις με ένα όχημα μέτριο σε όλα. Στη χειρότερη και συχνότερη, καταλήγεις με ένα όχημα “παλτό”, τόσο στο ταξίδι, όσο και στο βουνό. Το οποίο μάλιστα έχεις χρυσοπληρώσει. Επιπλέον, η ομορφιά ενός λιτού ταξιδιωτικού οχήματος δεν συγκρίνεται με την κιτς αισθητική ενός υπερυψωμένου εκδρομικού περίπτερου. Προσωπική άποψη, ξέρω ότι πολλοί το βλέπουν αλλιώς.
Το νταλικάκι είχε χτιστεί συνειδητά πάνω σε μετριοπαθή ταξιδιωτική λογική. ‘Ετσι, ήταν υπεράνετο στις μεγάλες αποστάσεις και στην μεταφορά και έλξη φορτίων. Εκτός δρόμου ήταν ασφαλές αλλά χωρίς μεγάλες δυνατότητες. Πάνω απ’όλα, ήταν αξιόπιστο. Διάβαζα για τόσα προβλήματα αξιοπιστίας σε διάφορα JK, με πολύ λίγα χιλιόμετρα. Για φθορές, ζημιές σε τιμόνια, μοτέρ, μετάδοση, σπασμένες πανάρ, κορωνοπήνια, ημιαξόνια, joints μπροστινού άξονα κλπ… τόσο σε Ελληνικά όσο και σε Αμερικάνικα portals. Την ίδια στιγμή, επί 5 χρόνια, το δικό μας όχημα αποδείχθηκε απόλυτα αξιόπιστο, χωρίς καμία φθορά, χωρίς κανένα δείγμα αναξιοπιστίας. Δεν χρειάστηκε ποτέ τίποτα άλλο εκτός από συντήρηση ρουτίνας. Και ενώ χρησιμοποιήθηκε στο φουλ, πρακτικά πουλήθηκε σαν καινούργιο, αν εξαιρέσει κανείς την σχετικά κακή κατάσταση της λαμαρίνας του από δέντρα, κλαδιά κλπ. Το είχα ζήσει και με τα Toyota: Για να έχεις την εργοστασιακή αξιοπιστία, πρέπει να κάνεις όσο το δυνατόν λιγότερες μετατροπές.
Ένα άλλο συμπέρασμα που σε αυτά τα 5 χρόνια εμπεδώθηκε έχει να κάνει με την επιλογή μεταξύ αγοράς καινούργιου και αγοράς μεταχειρισμένου. Το depreciation είναι απλά τεράστιο. Ιδίως τώρα, με τα δυσβάσταχτα μέτρα και φόρους που στοχοποιούν τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ρίχνουν την τιμή μεταπώλησης. Πόσες φορές πρέπει να κάνω το ίδιο λάθος για να το εμπεδώσω? Η αγορά κοινούργιου 4Χ4 είναι εξ’ορισμού μια κακή “επένδυση”. Βέβαια, η μυρωδιά του καινούργιου δεν παίζεται, αλλά περί ορέξεως…
Έτσι λοιπόν, άλλο ένα κεφάλαιο έκλεισε και άλλο ένα άλμπουμ με φωτογραφίες μπορεί να μπει στο συρτάρι. Ο καιρός θα δείξει ποιος θα είναι ο αντικαταστάτης. Ακόμα είμαστε στη φάση που εξετάζουμε τις επιλογές μας.
Take care, καλέ μας σύντροφε. Κανείς δεν ξέρει, μπορεί να συναντηθούμε ξανά!
Mike – Anna – Tati
speechless……
Το είχα πει…
So sad… !!! 🙁
Φιλαράκια, η απόφαση να φύγει ήταν πράγματι δύσκολη. Όμως τώρα που υλοποιήθηκε, 6 μήνες αργότερα, ηρέμησα! Γιατί ξέρω πως αυτό έπρεπε να γίνει.
Το’πες και το’κανες! Αντε εις ανώτερα!
Thanks Στέλιο!
Να ευχηθώ… “και στα δικά σου”?
Άντε πάμε γι΄ άλλα 🙂
🙂
Εκτός αν σκεφτείς κάποια ασφαλή διαδρομή που να μπορώ να το φέρω στο Dubai για να το κυκλοφορώ εδώ (αμόλυβδη 0,36€/l παρακαλώ), μάλλον και εγώ πρέπει να κάνω το ίδιο!
Εντωμεταξύ κοιτάω τις τιμές από τον επίσημο αντιπρόσωπο της Toyota στα Εμιράτα (http://www.toyota.ae) και συνειδητοποιώ πόσα λεφτά πληρώνουμε για φόρους…
Πολύ καλό link, Στέλιο.
Μπείτε και ψάξτε τη σελίδα “Total Cost of Ownership”
…κάντε τον κόπο, το σοκ αξίζει!!!
Λοιπόν, δεν κρατήθηκα και έκανα το TCO:
Παρόλο που το JK:
1. Δεν ζήτησε ποτέ κάτι, εκτός από τακτική συντήρηση (άρα είχε χαμηλό SMR),
2. Είχε λογικό κόστος κατανάλωσης καυσίμου,
3. Δέχτηκε στοχευμένες βελτιώσεις, χωρίς υπέρογκο κόστος.
4. Μεταπωλήθηκε σε λογική τιμή για diesel, δεδομένης της πολύ καλής κατάστασης του, της έλειψης βιασύνης από πλευράς μου, αλλά και της κακής αγοράς μεταχειρισμένων στην Ελλάδα πλέον (δηλαδή σχετικά σωστό residual value για την εποχή μας).
Παρά λοιπόν αυτά τα θετικά στοιχεία, oι 58 μήνες συμβίωσης μαζί του κόστισαν 59896 €. Αυτό είναι το ποσό που δαπανήθηκε = χάθηκε τελικά. Δηλαδή κάτι παραπάνω από 1000 € / μήνα. Προφανώς τόσο κοστολογείται πλέον μια τέτοια επιλογή, ενός -για το εξωτερικό- φθηνού 4Χ4. Θα ήταν απείρως καλύτερη απόφαση να το είχα νοικιάσει τότε αντί να το αγοράσω.
Φανταστείτε πόσο TCO έχουν τα βενζινοκίνητα, για να μη μιλήσω για τα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα τύπου Range Rover ή SRT, ή για τους ανθρώπους που, για οποιονδήπότε λόγο, πωλούν το όχημα τους σε εξευτελιστική τιμή…
Απίστευτο…!!!
καινούργια αρχή, φιλαράκι! καλή αρχή!
Thanks Βικάκι, όπως το λες είναι.
Τώρα το μενού έχει ψάξιμο. Δεν έχω ακόμα καταλήξει. Δεν μπορείς να υπολογίσεις τίποτα με ακρίβεια, καθώς οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να σκάσει ένα καινούργιο φορολογικό μέτρο. Κάτι άκουσα για επικείμενη φορολόγηση των διπλοκάμπινων pickup (!!) και πρέπει να το δω. Θα μας τρελάνουν αυτοί…. 😎
Προς το παρόν φιλενάδα κυκλοφορώ με ένα λευκό smartάκι mhd το οποίο έχει φοβερή πλάκα. Η βαφτιστήρα σου το έχει λατρέψει! Μου “προέκυψε” από το πακέτο πώλησης του JK. Οπότε κυκλοφορώ μ’αυτό μέχρι να δούμε τι θα γίνει με το truck.
Να σε δω να τραβάς το τρέιλερ με το σμαρτ…
……. 🙂
Κλαψ, σνιφ!!
Musashάκο, ετοιμάσου για ενδελεχή (…) τεχνική ανάλυση των διαθέσιμων επιλογών το τριήμερο!
Επειδή δεν βλέπω να καταφέρνω να το πουλήσω το δικό μου, για σκεφτείτε μια ασφαλή διαδρομή να το φέρω στα Εμιράτα… Τουλάχιστον να το ευχαριστηθώ εδώ!
Έλα ρε συ, πανευκολούρα είναι.
Και απόλυτα ασφαλές αυτή την εποχή:
Τουρκία – Συρία – Ιράκ – Κουβέϊτ – Σαούντι κι’έφτασες.
Μια ευθεία είναι πάνω-κάτω 🙂 🙂 🙂
Η αλλιώς να το βάλω στο καράβι και μέσω Σουέζ να βγω από τον κόλπο της Σομαλίας και να μπω στον Περσικό κόλπο… Φαντάζεσαι γέλιο που θα κάνει ο Ντίνος αν μάθει ότι Σομαλοί πειρατές μου απαγάγανε το αυτοκίνητο;;;
Στέλιο μην ακούς τον Μισκή….
Ζηλεύει που δεν έχει ταξιδιωτικό αυτοκίνητο και σε οδηγεί σε λάθος μονοπάτια!!!
Μην ξεχνάς επίσης, ότι ΠΟΤΕ δεν έχει κάνει ταξίδι ανατολικά, με δικό του αυτοκίνητο.
ΕΓΩ θα σου δώσω ΟΛΕΣ τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για ένα άνετο και κυρίως ασφαλές ταξίδι ώστε το ‘χρυσούλι’ να χορτάσει άφθονη, φρέσκια και αμόλυβδη βενζίνη!!
Ξεκινάς νωρίς το πρωϊ από την Αθήνα και με μία στάση για καφέ και μπουγάτσα στις Σέρρες φτάνεις Ορεστιάδα για δ/κ. Την επόμενη το πρωϊ περνάς από καστανιές και με μια ευθεία φτάνεις στον φίλο μας τον Andus. Αφού γευτείς τα νόστιμα πιάτα της Gulcan θα ξεκουράσεις το κορμί σου σε ένα από τα δωμάτια μέσα στο βράχο.
Την επόμενη ημέρα ξυπνάς το πρωϊ και βλέπεις τα αερόστατα, πίνεις μια φραπεδιά φτιαγμένη από το basic tool που αφήσαμε εκεί για αυτό τον σκοπό και αναχωρείς για τα σύνορα του Iran. Επειδή θα φτάσεις βράδυ σου προτείνω να διανυκτερεύσεις στο γραφικό Dogubayazit με θέα το Αραράτ και το πολυτελέστατο και ιδιαίτερα οικονομικό hotel Tahran! Μην ξεχάσεις να δοκιμάσεις τις τοπικές πίτες. Είπαμε, το ταξίδι πρέπει να έχει ΚΑΙ γαστρονιμικό ενδιαφέρον!!!
Τη άλλη μέρα περνάς τα σύνορα και συναντάς τον φίλο Hasan ο οποίος θα σε οδηγήσει με ασφάλεια προς τον προορισμό σου.
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ!! μαζί σου πρεπει να έχεις αποξηραμένα δαμάσκηνα………. ώστε να δοκιμάσεις απροβλημάτιστα όλες τις παραλλαγές ρυζιού στο Ιράν.
Η συνέχεια είναι απλή: Είτε ακολουθείς την γραφική παραλιακή διαδρομή μέχρι το Bandar Abbas και περνάς απέναντι με το ferry
Είτε περνάς τα σύνορα με το Ιράκ, πίνεις καφέ με τους φίλους σου στη Basrah και μετά συνεχίζεις παραλιακά Kuwait, S. Arabia UAE και έφτασες.
Αν με ακούσεις φίλε Στέλιο θα ευχαριστηθείς το ‘χρυσούλι’ και θα με θυμάσαι για ΠΑΝΤΑ!!!!!
Ναι, Στέλιο, κανε το ταξιδι μεσω Ιρακ και θα τον θυμάσαι για όλη την Aιωνιότητα.
Μόνο έτσι θα τη βγάλω καθαρή! Μου αρέσει που λέει 100% survivability!
http://www.liveleak.com/view?i=afd_1304772103
No comments!
http://www.youtube.com/watch?v=440JBd9S5Hc
XAXAXAXAAA…. οι τύποι είναι εντελώς άκυροι!!!
Αυτό το video Στελάκο κάτι μου θυμίζει….
Μήπως, λέω μήπως σου θυμίζει Λίμνη Πλαστήρα;;;
Χιχι….
Χα χα η φανταστικότερη συμβουλή είναι τα ξερά δαμάσκηνα! Χα χα χαχα!!!! Α!!! πάρε και Ιmodium!!!
φιλαράκια!!!!! κρίση χαράς στο άσχετο….. μισκή πρέπει να το δω το smart…
Βίκυ, δεν παίζεται. Να το δεις και να το πάρεις και για βόλτα όποτε θελεις 🙂