Όσοι θα πάρουν μέρος στο ταξίδι παρακαλούνται να στείλουν mail στον Βλάσση με τα ονοματεπώνυμα των πληρωμάτων και τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση επικοινωνούμε τηλεφωνικά.
Mike Miskis
Όσοι θα πάρουν μέρος στο ταξίδι παρακαλούνται να στείλουν mail στον Βλάσση με τα ονοματεπώνυμα των πληρωμάτων και τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση επικοινωνούμε τηλεφωνικά.
Mike Miskis
Next Station Lubjana. Ήρθε ο καιρός φίλοι μου, να μετατρέψουμε άλλο ένα μεγάλο όνειρο σε εμπειρία!!
Το γεγονός ότι, σ’αυτό το ταξίδι, δεν θα έχουμε μαζί μας κάποια μέλη της ομάδας που για μένα είναι κυριολεκτικά η οικογένεια μου, με στεναχωρεί πολύ. Ας είναι… θα ακολουθήσουν nomadοβραδιές σε τζάκια, διηγήσεις και περιγραφές…
Εκτός από τις τυπικές προετοιμασίες, κρατήσεις κλπ, που απ’όσο ξέρω τις φροντίζουν άλλα μέλη της ομάδας (ευχαριστώ Βλασσάκο, ευχαριστώ ladies..), πρέπει να δώσουμε βάρος στις ουσιαστικές, ώστε, όπως και στο προηγούμενο ταξίδι, να πάμε και να γυρίσουμε ασφαλείς. Σας παραθέτω μέρος από το κείμενο που είχα γράψει πριν το ταξίδι στην Τρανσυλβανία, μιας και οι κλιματολογικές και, ελπίζω, οι offroad-ικές συνθήκες θα είναι αντίστοιχες.
———————————————————————————————————————-
Σαν γενικό guideline όμως, μπορούμε να πούμε ότι προετοιμάζουμε το όχημα έχοντας δύο πράγματα στο μυαλό μας:
1). Την ελαχιστοποίηση εμφάνισης απρόοπτου μηχανικού προβλήματος.
2). Τις συνθήκες που περιμένουμε να συναντήσουμε.
Για το πρώτο είναι αυτονόητο ένα πολύ προσεκτικό σέρβις, ακόμη και σε καινούργιο όχημα, και επίλυση όλων των μικροπροβλημάτων που τυχόν έχουμε εντοπίσει στο όχημα και δεν έχουμε ασχοληθεί μαζί τους.
Αν κάνουμε οικονομία εδώ μπορεί να την πληρώσουμε πολύ ακριβά (και ολόκληρη η ομάδα μαζί μας), οπότε “repair by replacement” σε οτιδήποτε δεν βρίσκεται σε τέλεια κατάσταση. Ίσως στοιχίσει λίγο παραπάνω, αλλά θα ταξιδέψουμε και θα επιστρέψουμε με ένα άψογο όχημα.
Αυτό δεν σημαίνει υπερβολές, ούτε αντικατάσταση εξαρτημάτων που δεν έχουν πρόβλημα. Σημαίνει έλεγχο και προληπτική συντήρηση, αν π.χ. κάποια αντλία, λουρί, ρουλεμάν, φίλτρο, κολλάρο κλπ είναι στο τέλος της ζωής τους δεν πρέπει να λειτουργήσουμε με τη λογική “αντέχει λίγο ακόμη”, αλλά να τα αντικαταστήσουμε με καινούργια.
Όπου όμως δεν διαπιστώσουμε πρόβλημα φροντίζουμε απλώς για σωστή λίπανση, δεν προχωράμε σε αλόγιστες σπατάλες επειδή “το είχαμε ζορίσει” στο παρελθόν. Αν ήταν έτσι θα έπρεπε να αλλάζουμε το μισό αυτοκίνητο μετά από κάθε δραστηριότητα!!
Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες, ο καθένας ξέρει τι να κάνει. Είμαι φυσικά στη διάθεση σας anytime.
Για το δεύτερο, οι συνθήκες στο συγκεκριμένο ταξίδι δεν θα είναι πολύ διαφορετικές απʼότι στα Ελληνικά βουνά τον χειμώνα.
Οι θερμοκρασίες βέβαια θα είναι πολύ χαμηλές και οι αποστάσεις μεγάλες, γιʼαυτό βάζουμε “βαρύ” αντιψυκτικό (και καθαριστικό παρπρίζ), και παίρνουμε τον συνήθη χειμερινό εξοπλισμό, αφού πρώτα τον ελέγξουμε.
Αυτό που παίζει ιδαίτερα σημαντικό ρόλο είναι ο τρόπος που θα φερθούμε στο όχημα, από το πρώτο χιλιόμετρο του ταξιδιού.
Όσο περιτό κιʼαν μας φαίνεται, λάδια, ATF, ψυγείο, υγρά φρένων και συμπλέκτη πρέπει να ελέγχονται κάθε πρωί, με το όχημα κρύο.
Από τα παραπάνω, καλό είναι να έχουμε και κάποια έξτρα ποσότητα μαζί μας, χωρίς υπερβολές.
Στην πρωινή ρουτίνα υπάγεται και ο έλεγχος της κατάστασης και της πίεσης των ελαστικών.
Το κάτω μέρος του οχήματος πρέπει να ελέγχεται κάθε απόγευμα, μόλις σταματήσουμε, για διαρροές, κομμένα silent blocks, χτυπήματα κλπ. Εννοείται ότι πρέπει να είμαστε εξοικειωμένοι με τις παραπάνω διαδικασίες πριν ξεκινήσουμε (όλοι!!).
Πολύ καλή προθέρμανση το πρωί, προσοχή για “περίεργους” θορύβους κατά τη διάρκεια της μέρας και, το κυριότερο, προστασία του φορτωμένου οχήματος στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Όχι καταπόνηση χωρίς λόγο.
…..
…..
…..
Όποιες και αν είναι οι συνθήκες, ο χειρότερος εχθρός της αξιοπιστίας είναι η επιθετική οδήγηση, πράγμα που ισχύει περισσότερο όταν τα οχήματα είναι φορτωμένα.
Ελαφρύ πόδι και προσεκτικό πάτημα, με λίγα λόγια. Αυτά, εν συντομία. Καλή προετοιμασία!!
Mike Miskis
———————————————————————————————————————
Τελευταία ενημέρωση:
Πρώτος σταθμός στη Σλοβενία η πόλη της Izola, όπου μας περιμένει ο φίλος μας Stevan Dobrovic. Θα γιορτάσουμε την αλλαγή του χρόνου και θα περιπλανηθούμε off road στα χωριά της περιοχής, παρέα με τον Stevan. Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε βόρεια, στα Skocjan Caves, όπου ελπίζω να καταφέρουμε να μπούμε και να κάνουμε το περπάτημα. Κατόπιν συνεχίζουμε βόρεια, προς τον δρυμό Triglavski και τη λίμνη του Bled.
Είμαι σίγουρος ότι έχετε κάνει άψογα όλες τις προετοιμασίες. Πριν φύγουμε τσεκάρετε για μια ακόμη φορά, όσο κι’αν σας φαίνεται περιττό, ότι δεν ξεχάσατε τίποτα “κουφό” από τον εξοπλισμό (π.χ. το χειριστήριο του εργάτη… ή τις γκέτες… ή…) και ότι όλα τα χαρτιά, τόσο του οχήματος όσο και των πληρωμάτων, είναι σε ασφαλές σημείο πάνω σας, και όχι στο ντουλαπάκι του οχήματος.
Τέλος θυμίζω ότι η βενζίνη και το diesel είναι ακριβότερα εκεί, απ’ότι στην Ελλάδα, γι’αυτό μπείτε στο πλοίο φουλαρισμένοι.
Βλάσση, έχεις τα εισιτήρια όλων…
Τα λέμε αύριο βράδυ.