Ένα μεγάλο μάθημα….
… την περασμένη εβδομάδα σκεπτόμενος ότι ήρθε η ώρα για μια δόση μεγάλου ταξιδιού αποφάσισα να κάνω ένα καλό σέρβις στον Musashi. Είχα επίσης διαπιστώσει ότι με ταχύτητα 40 χιλ/ώρα ακουγόταν ένα λεπτός κραδασμός. Επίσης είχα ζητήσει από τον Πόντιο να ανοίξει τα δύο διαφορικά και μαζί με αυτά να ελέγξει κεντρικούς, σταυρούς, ρουλεμάν σε ρόδες και διαφορικά. Ανοίγοντας την τάπα για να βγάλει τις βαλβολίνες από το πίσω διαφ. αρχικά …έκπληξη. Οι βαλβολίνες από την τελευταία δραστηριότητα είχαν γίνει γάλα! (βλέπε Ταυρωπός) https://nomad.gr/news/?p=384 Σκέφτομαι εκείνη την στιγμή ότι έχω κάνει με αυτές τουλάχιστον 1500 km. Μετά την στεναχώρια της πρώτης στιγμής ήρθε η ανακούφιση όταν ο pOntiOs είπε ότι το διαφορικό σώζεται. Αφού λοιπόν επιδιόρθωσε την επιφάνεια της κορώνας και του πηνίου (η οποία αποτελείται από μικροσκοπικά μπιλλάκια (sorry Billy) τα οποία συγκρατούν την βαλβολίνη και δεν επιτρέπουν την επαφή μεταξύ των μεταλλικών επιφανειών) και καθάρισε τελειομανιωδώς το εσωτερικό του άξονα ξανατοποθέτησε το διαφορικό (το οποίο μεταξύ άλλων ζυγίσει γύρω στα 45 kg μόνο το group με το χωνί). Γίνεται ο σχετικός έλεγχος στις βαλβολίνες των υπολοίπων συστημάτων μετάδοσης, μπροστινό διαφορικό, σασμάν και transfer. Εκ πρώτης όψεως όλα καλά.
Στην δοκιμή είχε μειωθεί ο θόρυβος αλλά πάλι ΕΠΕΜΕΝΕ.
Την επόμενη τακάρουμε το Patrol και προσπαθούμε να προσδιορίσουμε από έρχεται ο θόρυβος. Μετά από μισή ώρα κάτω από το 2.5 ton αυτοκίνητο ο pOntiOs εντόπισε τον ήχο στο transfer. Τα αυτιά μας πέσανε!! Ούτε συζήτηση για αντιπροσωπεία διότι πέραν του κόστους οτιδήποτε ζητούσαμε θα ερχόταν μετά τον Αύγουστο. Για καλή μας τύχη ο Τριαντάφυλλος (Κουρόγλου) αυτός ο Άγιος άνθρωπος είχε ένα transfer από αυτόματο Patrol με μόλις 10.000 km. (πληροφοριακά είναι όλα ίδια για όλα τα Patrol το TX12A, ένα θηρίο 60 kg). Την επόμενη το transfer βρίσκεται στον Πόντιο, είναι πραγματικά καινούργιο! Αφού ο Πόντιος το τοποθετεί βγαίνουμε με την δέουσα αγωνία για δοκιμή. Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ!.
Πόρισμα ….. “δεν είναι το transfer”. Επιστρέφω το παλιό και με μια μικρή διαφορά κρατώ το ολοκαίνουργιο και ξαναδίνω την περίοπτη θέση που είχε στο μυαλό μου το φημισμένο transfer του Patrol. Κάτι κερδίσαμε! Αρχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στον πίσω κεντρικό άξονα με την υπόθεση ότι μπορεί για κάποιο λόγο να έχασε το ζύγισμα. Βγάζουμε τον άξονα και στην δοκιμή χάνεται ο θόρυβος. Ζήτω λέω…. αυτό είναι! Για άλλη μια φορά αυτός ο Άγιος Τριαντάφυλλος μας βρίσκει κεντρικό από κοντό Patrol (το τι έχει αυτός ο άνθρωπος στην μάντρα του δεν λέγεται) μικρή αμμοβολή και ….καινούργιος ο κεντρικός άξονας (από μια μικρή έρευνα δεν υπάρχει τίποτε στην Nissan ούτε έχει εισαχθεί ποτέ , ούτε σταυροί με 32 mm ποτηράκια, τέρατα, υπάρχουν…πουθενά, ακόμη και η HELLAS CARDAN σήκωσε τα χέρια ψηλά! Τον τοποθετούμε….ΠΑΛΙ Ο ΘΟΡΥΒΟΣ!!! Έ δεν το πιστεύω!!!! Ξανά σε τάκους το Patrol και ακουστική εξέταση. Το μυαλό του Πόντιου πηγαίνει στους πλανήτες- δορυφόρους του πίσω διαφορικού. Τηλέφωνο τον Τριαντάφυλλο….εεεε σκέφτεται …έχω διαφορικό!! Εκνευρισμένος και με μία δόση απελπισίας πηγαίνω στην μάντρα του που είναι εκτός Θεσσαλονίκης και βρίσκουμε ολόκληρο άξονα σε εξαιρετική κατάσταση. Την επόμενη ο Τριαντάφυλλος έχει μετρήσει την σχέση (βήμα) είναι 4.37, αυτό που μας ταιριάζει! Ξαναπηγαίνω και παίρνω μόνο το group αφού αδυνατούσε να το κατεβάσει την ίδια μέρα στο συνεργείο του Πόντιου. Στην επιστροφή για το συνεργείο φάνηκε καθαρά ότι ήταν το πίσω διαφορικό το οποίο και τσίριζε. Φτάνει στον Πόντιο το διαφορικό, το εξετάζει και λέει…”τζάμι”. Πράγματι είχε πολύ λίγα χιλιόμετρα. Το τοποθετούμε και με χαρά βλέπουμε ότι……..ΧΑΘΗΚΕ Ο ΘΟΡΥΒΟΣ! Επιτέλους μετά από μία εβδομάδα αγωνίας και άγχους! Τι μου έμεινε από την περιπέτεια; Δύο άξονες από Patrol (α! πήρα και έναν μπροστινό), ένας πίσω κεντρικός α!…και εμπειρία! Όσο δυνατά να είναι τα διαφορικά τι να το κάνεις αν τα γεμίσεις νερά! 1500 km κάνανε τα καημένα!
Συμπέρασμα! Ο Κανόνας λέει ότι μετά από κάθε δραστηριότητα σε νερό (και τι νερό) εξετάζουμε ΠΑΝΤΑ τις βαλβολίνες στα διαφορικά, transfer, σασμάν και φυσικά κουβαλάμε (σε τέτοιες περιπτώσεις) βαλβολίνες. Πραγματικά θα μας γλιτώσει από τεράστιο κόπο!!
Υ.Γ. Ελπίζω τώρα αφού ζητήσω συγνώμη από τους φιλοξενούμενους και από τον Πάνο που έδωσε ψυχή στην δραστηριότητα να δικαιολογήσετε την απουσία μου!
Τώρα ο musashaκος είναι τζιτζί! Mike να οργανώσουμε τις δραστηριότητες του Σεπτεμβρίου.
Μιχάλη περαστικά στον mousashi, αλλά είχα την εντύπωση, ότι εσύ προσέχεις αυτές τις… λεπτομέρειες. Έμαθα μετ΄ εκπλήξεως, ότι εθεάθη Cherokee στην αυλή του πΟντιΟυ! Πες του να προγραμματίσει ραντεβού, γιατί και εγώ ακούω θορύβους.
Τι μου θύμισες με τη φωτογραφία ρε μπαγάσα!
Περαστικα και αχρειαστα να ειναι αυτα που σου μειναν.
Μηπως με τα ανεβα κατεβα του transfer επεσε κανενα κοντουτσικο γραναζακι μεσα?? 😉
Μετα την εμπειρια αυτη το Patrol αποδεικνυει την αξιοπιστια του τουλαχιστον στην μεταδοση.
(1500 χλμ με νερα το αθεοθοβο!!!!! 😯 ).
Παρολα αυτα ομως νομιζω πρεπει να βρουμε τροπο και τα υλικα να ανεβασουμε ολοι τα breathers ψηλαααααα.
Ναί όντως Nomadino έρχονται και Wrangler και Cherokee στην αυλή του Πόντιου. Ότι δυσκολεύονται να φτιάξουν το φέρνουν στον Πόντιο! Ότι κουνάει, ότι δεν στρίβει και ειδικά τα διαφορικά που κανείς δεν τα ρυθμίζει όπως ο pOntiOs , ειδικά οι αντιπροσωπείες!!
Vlassako το Transfer είναι compact, δεν μπαίνει δεν βγαίνει τίποτε επίσης δεν επικοινωνούν οι βαλβολίνες με το σασμάν οπότε δεν καταστρέφονται και τα δύο αν για κάποιο λόγο το ένα πάρει νερά! Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χειρουργείται και είναι πλήρως επισκευάσιμο απλά δεν χρειάστηκε να γίνει επέμβαση στο εσωτερικό. Ευτυχώς γιατί ο Πόντιος ήθελε να κάνει διακοπές τέλος εβδομάδας. Άλλο ένα δίδαγμα είναι ότι τέτοια αυτοκίνητα δεν ξεκινάμε να τα κάνουμε σερβις 2 εβδομάδες πρίν την επικείμενη δραστηριότητα διότι άν χρειαστεί οτιδήποτε χρειάζεται χρόνος!;)
Bre Musashi δεν αμφιβαλλω για τη ποιοτητα του driveline του patrol (καποιος αλλος να τ΄ ακουει και να μην το πολυσκεφτεται) αλλα λεω μηπως, λεω μηπως; βρεθηκε εκει κοντα κανενα γραναζακι ισα με 43% κοντυτερο και ειπε να παει μια βολτα μες το transfer να δει πως ειναι και αν του αρεσει να μεινει.
Αααααααααα!!!!!!! Οχι οχι ακόμη Vlassako! Σεπτέμβριο μάλλον!!
Κατάλαβα είσαι πονόψυχος.
Το αφήνεις να κάνει τα μπανάκια του να μαυρίσει καλά καλά και μετά να το κλείσεις στη ΄φάμπρικα΄.
Ίσως είναι αργά τώρα αλλά πιστεύω ότι σε κάθε περίπτωση αστοχίας θα πρέπει να κάνουμε ένα failure analysis ώστε να διαπιστώνουμε τήν αιτία ή τις αιτίες ενός προβλήματος ώστε την επόμενη φορά να το προλαβαίνουμε.
Παράδειγμα, ξέρουμε από πού πήρε νερό το διαφορικό? Από το breather, από το σώμα, από τις τάπες?
Αν μπορούμε να το εντοπίζουμε κάθε φορά την αιτία, μπορούμε να εφαρμόζουμε την προληπτική ενέργεια σε όλα τα αυτοκίνητα της ομάδας. Έτσι σιγά σιγά θα βελτιωνόματσε όλοι!
(μην ξεχνάμε ότι η αυτοβελτίωση είναι από τις βασικές αρχές των nomads!)
Μιχάλη, πολύ ωραίο post!! Και η photo πολύ χαρακτηριστική.
Για το drivetrain του Patrol, δεν υπάρχουν αμφιβολίες ότι είναι κορυφαίο. Μόνο οι Βέλγοι κατάφεραν να το χαλάσουν, και χρειάστηκαν 35άρια Simex για να το καταφέρουν!!
Αυτό που πολύ σωστά επισημαίνεις είναι ο παράγοντας άνθρωπος. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε το offroad σαν… παιγνίδι στο pc. Όταν τελειώνει, δεν κάνεις απλώς save και τέρμα!!
Αυτό είναι και μέρος της ομορφιάς του.
Ούτε πρέπει να έχουμε τη λογική ότι “το αμάξι το έχω κάνει τούμπανο, ή είναι made in Japan, και δεν παθαίνει τίποτα”.
Αυτή είναι λογική κακομαθημένου πλουσιόπαιδου.
Το να ελέγξουμε τις βαλβολίνες δεν παίρνει πάνω από 10 λεπτά, και το έχουμε κάνει αμέτρητες φορές. Μετά τον Ταυρωπό δεν το κάναμε γιατί ξέραμε ότι τα breathers ήταν ανεβασμένα στο snorkel. Όμως, να που μία ένωση δεν ήταν στεγανή… Λάθος μας!!
Φαντάζεστε πόσο πιο “ταλαιπωρία” θα ήταν όλη αυτή η ιστορία που περιέγραψες, αν δεν υπήρχε ο pOntiOs και ο Κουρόγλου?…
Και πόσο πιο πολυέξοδη?… ιδίως με Patrol.
Για μας τους Αθηναίους το λέω…
Μike ουτε να το σκεφτομαι δεν θελω.
Εδω για ενα διαφορικο σε ενα απο τα πιο πολυπουλημενα μοντελα οπως το 120 περιμενω 2 εβδομαδες. Αν επρεπε να τσεκαρω ολα οσα ο Μιχαλης ουτε το 2007 δεν θα τελειωνα.
Vlassako τα breathers δεν θέλει να είναι μονο ψηλά αλλά θέλει τα ακροφύσιά τους στις ενώσεις τους να είναι βιδωτά σαν αυτά των σωλήνων φρένων και όχι με σφηκτήρες όπως τα εργοστασιακά στα κατά τα άλλα αξιόπιστα αυτοκίνητά μας. Εμείς απ\’ ότι κατάλαβες πρέπει να θεσπίσουμε προδιαγραφές δικές μας πέραν των δικών μας κανόνων και των διαδικασιών ελέγχου!! Παρεπιπτόντως οι άξονες κοστίσανε 500+500 ? και μας έμειναν, εμπρός διαφορικό, ημιαξόνια, Hubs, rulman, δισκόφρενα, δισκόπλακες καινούργιες (τιμή για μας, μεταφορά δωρεάν)!!!
Με την 2η φωτογραφία ταξιδέψαμε ανατολικότερα κατά 100km! Αχ…..
Nomads μια και μειναν ανταλλακτικα που κατα την γνωμη μου ειναι αχρειαστα για ενα patrol και για να αυξηθουν οι πιθανοτητες να χρησιμοποιηθουν νομιζω οτι πρεπει να αυξηθει ο αριθμος των συγκεκριμενων οχηματων στην ομαδα.
Οι ενδιαφερομενοι να μην κωλυσιεργουν.
ΥΓ.Κοιταχτε και κανενα 5πορτο να μην νιωθω μοναξια.
Μιχαλη μια και εχεις τον doctora κοντα δεν μαζευεις στοιχεια για το τι χρειαζεται να κανουμε και στα υπολοιπα αυτοκινητα , τι υλικα χρειαζομαστε και που θα τα βρουμε ωστε να μην ψαχνουμε στα τυφλα και εμεις οι εξοριστοι του κεντρου.
εννοείς τι να κάνουμε για να μπορούμε να τα πνίγουμε;;; Κάντην πιο σαφή την ερώτηση!!
Τι χρειαζεται απο υλικα,που τα βρισκουμε και πως το κανουμε.
Ας αρχισουμε με τα breathers και βλεπουμε για πιο δυσκολα.