“Project Λιβύη”

Οι φωτογραφίες είναι από το site:
Photographs from:
www.expeditionexchange.com

Βλάσση, χαίρομαι ιδιαίτερα που προχωράς στην κατάρτιση του φακέλου “Λιβύη”.
Η ομάδα πραγματικά χρειάζεται ανθρώπους που “κοιτάνε μακριά”, και έχουν τη διάθεση να δουλέψουν (και) για το σύνολο…
Τα αρχεία που μου ξαναέστειλες χθές, πάλι δεν ανοίγουν από το antivirus. Κοίταξε το.
Σε σχέση με τους προβληματισμούς σου για την αυτονομία, είναι δικαιολογημένοι. Τα logistics ενός τέτοιου ταξιδιού είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις.
Σκέψου την απίστευτη καταπόνηση που θα δεχτούν τα οχήματα, δουλέυοντας με τόσο φορτίο, σε τέτοιο terrain και θερμοκρασίες. Η μεταφορική ικανότητα, η αυτονομία και η μηχανική αντοχή είναι καθοριστικά μεγέθη, σε αυτό το γεγονός οφείλουν και τη φήμη τους κάποια συγκεκριμένα οχήματα 4Χ4 και φορτηγά.
Επίσης τεράστιες είναι και οι απαιτήσεις για αλάνθαστη οδήγηση, καθώς εκεί δεν έχει ΕΛΠΑ…
Καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσεις τη διαθέσιμη βιβλιογραφία (να μιλήσουμε όταν μπορείς)

Το “project Καρπάθια” είναι Ο.Κ., η συμμετοχή σας θα είναι χρήσιμη εμπειρία για το μέλλον.

Καλή δουλειά!!
Mike Miskis


12 Comments to ““Project Λιβύη””:
  1. Παναγιώτης says:

    Βλάσση αν θες στείλε σε μένα τα αρχεία που δεν ανοίγουν. Το mail μου είναι : panos παπάκι νομάντ τελεία τζι-αρ.

  2. vlassis says:

    Πανο πες μου αν τα πηρες.

    Mike o προβληματισμος μου για τα καυσιμα εχει δυο σκελη.
    α.Υπαρχει αμολυβδη στην Λιβυη??(Μεχρι τωρα εχω βρει αναφορες για απλη και super και φυσικα diesel λογω απαρχαιομενου στολου.) Αν ναι ,σε ολα τα πρατηρια?( Το ερωτημα πιστευω να απαντηθει συντομα)
    β.Αν το α ειναι Οκ τοτε τιθεται το θεμα αυτονομια μια και οι ενδεδειγμενες διαδρομες μπορουν να φθασουν ακομα και τα 700χλμ συνεχομενα σε αμμωδες εδαφος και dunes που καταλαβαινεις τι σημαινει αυτο στην καταναλωση.

    Αληθεια ποτε φευγουμε???????

  3. Παναγιώτης says:

    Βλάσση τις πήρα. Σούπερ φώτο. Τις στέλνω στους mikes.

  4. bill says:

    Κι εμείς πότε θα τις δούμε? Μεταξύ σας θα τις βλέπετε? Μη νομίζετε ότι επειδή δε γράφω, δε σας παρακολουθώ!!!

  5. vlassis says:

    Πανο ανεβασε ιδιως αυτη με τον “αμμογκρεμο” .
    Ειναι οτι πρεπει για τον bill.

  6. Παναγιώτης says:

    Bill σόρυ που σε άφησα έξω. Τις ανέβασα στο μήνυμα. Βλάσση από πιο site είναι οι φωτογραφίες; Καλό θα ήταν να υπάρχει μια αναφορά για λόγους κοπυράιτ.

  7. vlassis says:

    Πανο http://www.expeditionexchange.com/libyen/indexmain.shtml
    εχει και αλλες

  8. Mike Miskis says:

    Super photos!!
    Βλάσση, σχετικά με τους προβληματισμούς σου,
    α. Βενζίνη super σε καταλυτικό μοτέρ είναι Ο.Κ. αλλά, αν δεν θέλεις να χαλάσει ο καταλύτης, θα πρέπει να τον έχεις αφαιρέσει από πριν. Κατά τα άλλα κανένα πρόβλημα, και θεωρητικά και εκ πέιρας.
    β. Το φορτίο καυσίμου για κάθε σκέλος υπολογίζεται από τον ακόλουθο τύπο:
    Μέγιστη (πραγματική) κατανάλωση οχήματος Χ Terrain factor X 125% Χ μήκος σκέλους + 40lt “lifeline”.
    Για το σκέλος των 700χλμ, για το όχημα σου έιναι σχεδόν 400lt. Πρόσθεσε το νερό, τις προμήθειες, τα ανταλλακτικά, τον εξοπλισμό, τα προσωπικά είδη και το πλήρωμα, και φαντάσου να κατεβαίνεις τον “αμμογκρεμό”…

    Τέτοιου είδους διασχίσεις είναι εξαιρετικά απαιτητικές, σε κάθε επίπεδο. Αυτό το αντιλαμβάνεται μόνο όποιος εχει σκοπό -ρεαλιστικά- να πραγματοποιήσει κάτι τέτοιο.
    Γι’αυτό και τις επιχειρούν λίγοι, ενώ οι περισσότεροι “πάιζουν” στην έρημο, αλλά κοντά σε πολιτισμό. Προσωπικά, το θεωρώ απόλυτη πρόκληση, και πραγματικά εύχομαι κάποιοι από την ομάδα να το πραγματοποιήσουμε.

  9. vlassis says:

    Mike,
    so καταλυτης out και ειμαστε οκ.
    Αρα προβλημα Νο 1 λυθηκε.
    Οσον αφορα την καταναλωση το Terrain factor δεν ειναι το 125%?
    Αν ναι τοτε χρειαζομαι περίπου 220 λιτρα τα οποια ειναι “εφικτα”((20*125%*7)+40).

    Εκεινο που ειναι επισης μεγαλης σημασιας ειναι το θεμα του μεγιστου επιτρεπομενου βαρους καθως και ο τροπος κατανομης του ωστε μετα τη σταδιακη καταναλωση αυτη να μην αλλαζει σημαντικα.

    Οσον αφορα την πραγματοποιηση ενος τετοιου ταξιδιου ειναι θεμα “time and timing”.

    Ωστοσο σκεφτομαι οτι για να προγματοποιηθει ενα τετοιο ταξιδι σαν ομαδα και με την μικροτερη δυνατη εξωτερικη βοηθεια ειναι προτιμοτερο να προηγηθει ενα ταξιδι με πιο ηπιες συνθηκες γαι την αποκτηση εμπειριας(χωρις τους “αμμογκρεμους” της Λιβυης).

  10. Mike Miskis says:

    Βλάσση,
    το “terrain factor” είναι ο συντελεστής με τον οποίο πολλάπλασιάζουμε την μέγιστη “νορμάλ” κατανάλωση του οχήματος μας, λαμβάνοντας υπόψιν το terrain του σκέλους για το οποίο προετοιμαζόμαστε.
    Για παράδειγμα το δικό σου όχημα, του Ανδρέα, και του Δημήτρη, στη διαδρομή της Κυριακής, χρειάστηκαν το 200% περίπου της μέγιστης φυσιολογικής τους κατανάλωσης. Άρα αυτή η διαδρομή είχε TF=2,0.

    Το 125% είναι το ελάχιστο περιθώριο ασφαλείας για τυχόν παρακάμψεις, χασίματα κλπ.

    Το “lifeline” είναι η ποσότητα καυσίμου που μεταφέρει κάθε όχημα για την περίπτωση που χρειαστεί ένα και μόνο όχημα, χρησιμοποιώντας όλο το lifeline της ομάδας, να φύγει προς αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας ή για άλλο επέιγοντα λόγο, είναι δηλαδή το καύσιμο που θα χρησιμοποιηθεί μόνο αν τα πράγματα πάνε πολύ άσχημα.

    Συμφωνώ απόλυτα στη σημασία της σωστής κατανομής φορτίου, καθώς και στη χρησιμότητα ενός “προπαρασκευαστικού” ταξιδιού σε πιο ελεγχόμενες συνθήκες!

  11. Παναγιώτης says:

    Βλάσση ξεκίνησα με τον σκαναρισμένο χάρτη της Λιβύης αλλά με δυσκολεύει αρκετά. Χρειάζομαι περισσότερο διάβασμα. Θα καθυστερήσω λίγο.

  12. vlassis says:

    Οσον αφορά την βενζίνη ένας τοπικός πράκτορας μου απάντησε οτι υπάρχει αμόλυβδη αλλά πρέπει να του δώσω παραπάνω στοιχεία για την διαδρομή προκειμένου να με ενημερωσει για σημεια ανεφοδιασμού.

You must be logged in to post a comment.