Ένα χρόνο μετά την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του Μιχάλη (https://nomad.gr/news/?p=1740), έχω πλέον δεδομένα από πρώτο χέρι, έχοντας οδηγήσει επανηλειμένα τόσο το μακρύ όσο και το τρίθυρο, μόνο όμως σε άσφαλτο
Αίσθηση:
Δεν μοιάζει καθόλου με το tj, καμία σχέση. Δεν έχει τον χαρακτήρα του, αλλά ούτε και την πιο “αυτοκινητιστική” αίσθηση των Cruiser και Patrol. Αν η αίσθηση του μοιάζει με κάποιου άλλου οχήματος, είναι με του… Defender!! Οι κάθετες πλαϊνές επιφάνειες, η θέα του καπώ, η αίσθηση του τιμονιού και του αμαξώματος και γενικότερα ο τρόπος που κινείται θυμίζει πολύ Defender. Η αίσθηση βέβαια είναι πολύ πιο σύγχρονη, έχει πολύ καλύτερη ηχομόνωση, άνεση και πιο μαλακή κύλιση, αλλά μοιάζει.
Συμπεριφορά:
Δυνατό το diesel, πολύ περισσότερο από το 3.8 βενζίνης σε αίσθηση. Τα 42 κιλά και οι 180 ίπποι σίγουρα ακούγονται αρκετά, αλλά στην πράξη δείχνουν περισσότερα. Είδα εύκολα πάνω από 180χλμ με το diesel άστρωτο (580 χλμ στο οδόμετρο). Μέχρι τα 150 ταξιδεύει ήσυχα, μετά αρχίζουν τα μποφόρ. Το 3.8 βενζίνης με χάλασε, έψαχνα τα 200+ άλογα και δεν τα έβρισκα. Στις στροφές είναι λίγο μαλακό και δεν είναι για πολλά-πολλά, αλλά είναι άνετο.
Δέσιμο:
Μπάρες τιμονιού, κεντρικοί, σασσί και γενικά όλα τα μηχανικά του μέρη είναι θηρία. Ο πίσω άξονας είναι 44άρης, οπότε ΟΚ. Ο μπροστά είναι 30άρης high pinion με ενισχυμένο housing και άκρα σε σχέση με των tj και xj. Αν τα 35άρια είναι στο μενού, δεν θα ένιωθα καλά με τον 30άρη. Αν το concept είναι πιο γενικής χρήσης και ταξιδιού (οπότε πάμε σε 32-33 ίντσες) είναι ΟΚ. Το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται από 550 – 700 κιλά και η ρυμούλκηση με φρένα στα 3.500 κιλά.
Εσωτερικό – χώροι – ποιότητα:
Χώροι πολλοί, ιδίως στο μακρύ, πολυτέλεια καμμία, αισθητική πολύ λιτή και σύγχρονη, ποιότητα μέτρια. Τριγμοί αρκετοί και γενικά αίσθηση λίγο φορτηγήσια. Πολύ άνετα καθίσματα και σούπερ ηχοσύστημα.
Τελικά?
Οι αντιφάσεις: Αν η εκτός δρόμου απόδοση είναι προτεραιότητα, τότε η επιλογή είναι τρίθυρο diesel με το 6άρι χειροκίνητο. Και πάλι όμως, λόγω βάρους και όγκου δεν θα είναι ποτέ TJ, πόσο μάλλον… trophy car… Αν τα ταξίδια overland είναι προτεραιότητα, τότε μακρύ diesel με το πεντάρι αυτόματο. Και πάλι όμως δεν θα είναι ποτέ.. 100άρι Cruiser στην άνεση. Το δυνατό του σημείο είναι ο διπλός του χαρακτήρας, μπορεί να γίνει ένα εκτός δρόμου όχημα που να ταξιδεύει άνετα (ή αν το θέλουμε αλλιώς, ένα ταξιδιωτικό όχημα που να μην σε ξενερώνει εκτός δρόμου), και όπως έχουμε δει όλα τα προηγούμενα χρόνια τέτοια οχήματα είναι λίγα. Ένα από αυτά ήταν και παραμένει το 90άρι Cruiser, και αυτός είναι ο λόγος που με είχε κερδίσει την προηγούμενη δεκαετία.
Το κόστος, καθόλου μικρό: Περίπου 60.000 για ένα εξοπλισμένο όχημα (χωρίς υπερβολές στις βελτιώσεις). Η αξιολόγηση υποκειμενική, όπως εξάλλου πρέπει να είναι, σε κάθε προσωπική επιλογή. Για το συγκεκριμμένο δεν το έχω αποφασίσει ακόμα (για να είμαι ειλικρινής, λύπάμαι να αποχωριστώ το tj), αλλά το σκέφτομαι…
Mike Miskis
Σίγουρα είναι όμορφο… 🙂
Άν μιλάμε για όμορφο:
http://nomad.gr/images.php?pages=1&lang=gr&action=si&cat=1&image=4
… αλλά κι’αυτό δεν ήταν άσχημο:
http://nomad.gr/transylvania-images.php?pages=2&lang=gr&action=si&cat=7&image=28
… έκανε και κρρρρ, και τράβαγε και το teras, και κουβάλαγε και 1000 κιλά, και ταξίδευε… αλλά μας το φάγανε μπαμπέσικα… κλαψ…